Με αφορμή την έναρξη γυρισμάτων στη Θεσσαλονίκη, της Διεθνούς παραγωγής «Barracunda» με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας, αναδεικνύεται με αποκαλυπτικό τρόπο τι σημαίνει για τους εργαζόμενους η έλευση των μεγάλων επενδύσεων.
Στη συγκεκριμένη παραγωγή εργάζονται κατά κύριο λόγο εργαζόμενοι τεχνικοί από τις Βαλκανικές χώρες με αμοιβές πολύ χαμηλότερες από αυτές που ισχύουν στη χώρα μας. Συγχρόνως η παραγωγή αυτή μέσω του ΕΚΟΜΕ θα χρηματοδοτηθεί με πολλά εκατομμύρια ευρώ που προέρχονται από τους Έλληνες φορολογούμενους.
Πριν λίγες μέρες η Κυβέρνηση παραχώρησε για τις διαφημιστικές ανάγκες του οίκου μόδας Dior την Ακρόπολη και άλλους αρχαιολογικούς χώρους.
Με αυτά τα γεγονότα γίνεται καθαρό στον καθένα τι σημαίνουν οι μεγάλες επενδύσεις που διαλαλούν σαν μοναδική λύση αυτή η Κυβέρνηση αλλά και οι προηγούμενες. Δηλαδή ποιοί κερδίζουν εκατομμύρια απ΄ αυτές, ποιοί πληρώνουν και ποιοι χάνουν δικαιώματα και μειώνονται οι αμοιβές τους.
Σίγουρα η κίνηση αυτή που νομιμοποιήθηκε από πρόσφατες τροποποιήσεις του νόμου για το ΕΚΟΜΕ δεν έχει στόχο τη παράκαμψη του αξιόλογου και έμπειρου τεχνικού δυναμικού της χώρας μας, αλλά την εξίσωση των αμοιβών του προς τα κάτω και την εναρμόνισή τους με τις χαμηλές αμοιβές της Βαλκανικής αγοράς. Η υλοποίηση αυτού του στόχου είναι καθοριστική για την έλευση αυτών των επενδύσεων στη χώρα μας και δε συνδέεται με τις «ιδεοληψίες» της σημερινής Κυβέρνησης , αλλά με τους νόμους της αγοράς.
Καλούμε την Κυβέρνηση να σταματήσει τη πολιτική παραχώρησης των αρχαιολογικών μας χώρων σε επιχειρηματικά συμφέροντα ,που αλλοτριώνουν το χαρακτήρα και τον ρόλο αυτών των ιστορικών μνημείων.
Τέλος, ζητάμε η κρατική χρηματοδότηση για τον Κινηματογράφο να απευθυνθεί αποκλειστικά προς τους Έλληνες δημιουργούς του χώρου, με καλλιτεχνικά κριτήρια και όχι με τη λογική της αγοράς και των μεγάλων επενδυτών.